Ginecologie

Ce probleme pot sa existe?

Menstruatia neregulata

Indiferent de vârstă, pot apărea dereglări ale ciclului menstrual, ce nu trebuie neglijate. În mod normal menstruația ar trebui să apară la fiecare 25-32 de zile, să dureze cam 3-6 zile și să nu fie însoțită de dureri importante, care să îi modifice femeii activitățile zilnice. Fie că este vorba despre menstruații ce apar prea des sau prea rar, de un flux prea abundent sau de sângerări ce apar după contactul sexual, ar trebui realizat un consult ginecologic, urmat de o ecografie transvaginală, recoltarea unui examen Babeș-Papanicolau și o genotipare HPV. În funcție de rezultate, diagnosticul poate fi pus în acest moment (dacă se observă modificări ale colului, polip sau fibrom uterin, endometru modificat, modificări ale ovarelor sau chisturi ovariene, etc), sau pot fi necesare analize suplimentare (analize hormonale, biopsie de endometru, analize pentru diverse infecții etc).

Modificari ale colului uterin

România este pe primul loc în ceea ce privește incidența cancerului de col uterin, încă de la vârste extrem de tinere (23-25 ani) astfel încât trebuie acordată o atenție deosebită acestui aspect. Investigarea colului uterin include vizualizarea colului la examenul cu speculul, examinarea sa manuală la tactul vaginal, examenul Babeș-Papanicolau, genotiparea HPV, colposcopia și ecografia transvaginală.

Durerile pelviene

Pot fi cauzate atât de o formațiune pelvină (fibrom uterin, tumoră uter, col, ovar), endometrioză sau sunt datorate infecțiilor vaginale sau bolii inflamatorii pelvine. Pentru diagnosticul acestora se realizeaza un consult local ginecologic cu valve și tușeu vaginal, un examen ecografic și analize de secreție vaginală, cultură mixtă col uterin și Mychoplasma, Ureaplasma, Chlamydia. Trebuie făcut diagnostic diferențial cu alte cauze, cum ar fi patologia renală, infecții urinare (sumar urină și urocultură), dureri osoase sau patologia intestinului și a colonului.

Pierderea de urina

După nașteri naturale sau datorită unui prolaps (prolaps uterin- coborârea uterului în vagin, cistocel -prolabarea vezicii urinare în vagin, rectocel- prolabarea rectului în vagin), poate apare incontinența urinară. Aceasta poate fi simptomul unui deficit neurologic deasemenea. Diagnosticul cauzei acesteia este extrem de important în vederea stabilirii unui tratament corespunzător. Se va face un consult local, cu valvele, tact vaginal, însoțite de diverse manevre. Deosebit de importantă este discuția cu pacienta, pentru a stabili când apare pierderea de urină, de cât timp există, dacă apare doar la efort, tuse sau strănut sau în repaus, în pat sau la ridicarea din pat, dacă este însoțită de imperiozitate micțională (nevoia urgentă de a merge la toaletă) sau dacă există semne de infecție urinară (polakiurie- micțiuni frecvente, disurie- micțiuni dureroase, sumar de urină sau urocultură modificate). Uneori pot fi indicate completarea de calendare micționale, cistometrie sau studii urodinamice.

Ce tratamente exista?

Endometrioza si Adenomioza

Endometrioza reprezintă implantarea endometrului înafara uterului (mucoasa ce căptușește cavitatea uterină și care se elimină la menstrație). Există multiple teorii care explică apariția acestei patologii, de exemplu teoria menstrației retrograde, potrivit căreia o parte din sângele menstrual, în loc să se exteriorizeze prin vagin, se exteriorizează prin trompe în interiorul cavității peritoneale. Acest țesut endometrial se poate apoi implanta în peritoneu, pe ovare, sau pe vezica urinară sau pe intestine și rect.

Adenomioza reprezintă implantarea endometrului în musculatura uterului, în miometru. Clinic, pacienta are dureri puternice la menstruație (dismenoree), dureri la contactul sexual, dureri pelvine cronice, tulburări de tranzit intestinal sau de micțiune sau infertilitate.

Diagnosticul se realizează dificil, simptomele pacientei fiind un semn de alarmă, examenul clinic genital sau ecografic poate fi sau nu în limite normale, analiza de sânge CA125 care se credea a fi un marker important este neconcludentă. Se poate completa investigarea cu un RMN pelvin realizat cu protocol de endometrioza, cu gel intravaginal, de către medici imagiști experimentați, dar diagnosticul de certitudine se pune în urma unei intervenții chirurgicale, cu trimiterea de fragmente la examenul histopatologic.

Este recomandată laparoscopia (se fac 4 mici incizii la nivelul abdomenului și se pătrunde în abdomen cu o cameră video și pense speciale.

Montarea unui sterilet

Dispozitivele intrauterine pot fi simple, cu aur, cupru sau cu eliberare de progesteron. Reprezintă o metodă sigură de contraceptie.

Înainte de montarea acestuia sunt recomandate analize pentru depistarea infecțiilor (Ureaplasma, Chlamydia, Mychoplasma, Cultura Mixtă din col și Secreția Vaginală), citologia Babeș-Papanicolau și genotiparea HPV, dar să nu uităm de consultul ginecologic și examenul cu speculul și ecografia transvaginală.

După montarea steriletului se va realiza o ecografie transvaginală de control, pentru a vizualiza poziționarea corectă a dispozitivului.

Polipul uterin - ecografie, histeroscopie

Polipii sunt tumori benigne, ce pot da sângerări vaginale anormale sau infertilitate. Pentru diagnosticul lor este necesară ecografia transvaginală și eventual histeroscopia. Histeroscopia reprezintă vizualizarea cu o cameră video a colului și a cavității uterine și reprezintă și o metodă de tratament- se poate realiza excizia formațiunii cu pensa, foarfeca sau cu rezectoscopul. Este o procedură minim invazivă, piesa se trimite la examen histopatologic pentru un diagnostic cert iar apoi pacienta își poate relua activitățile cotidiene în doar câteva zile.

De ce să veniți la o consultație?

În cadrul consultației vom putea avea o discuție sinceră și deschisă despre ce anume vă deranjează sau vă nemulțumește. De ce precizez ”sinceră și deschisă”? Deoarece înțeleg că aveți emoții și totodată înțeleg faptul că majoritatea femeilor din România nu se simt confortabil discutând despre viața intimă de teama de a fi judecate, neînțelese sau stigmatizate. Însă este demonstrat prin studii la nivel mondial faptul că durerea, patologiile din zona intimă și lipsa de satisfacție sunt cauze majore de depresie, izolare socială, mânie, frustrare și nefericire (evenimente psihice) ce au răsunet asupra întregului organism, determinând evenimente organice (boli cardiovasculare, cerebrale, metabolice, etc). Deci, sănătatea intimă are efecte pozitive sau negative asupra sănătății generale a organismului. Interesant, nu e așa?

O femeie fericită, este și mai sănătoasă. Iar o femeie sănătoasă, este și mai fericită.

Cum se pot realiza interventii chirurgicale ginecologice fara taietura pe abdomen?

Prin LAPAROSCOPIE si HISTEROSCOPIE

LAPAROSCOPIA:
Se realizeaza 4 mici incizii pe abdomen de cate 1cm, prin care se introduce o camera video si instrumentele chirurgicale necesare operatiei: pentru taiere, electrocoagulare, sutura, aspiratie, etc. Sunt in principiu aceleasi instrumente folosite in chirurgia deschisa, doar adaptate pentru acest tip de operatie minim invaziva. Se vizualizeaza astfel interiorul pelvisului si organele interne si se pot pune diverse diagnostice corecte si exacte.

Se pot trata astfel patologii ale:

1.OVARULUI (chisturi, formatiuni, endometrioame),

2.TROMPELOR (trompe nepermeabile- “infundate”, sarcina extrauterina, hidrosalpinx- acumularea de lichid in interiorul trompelor, sterilizare chirurgicala prin cliparea trompelor, verificarea permeabilitatii tubare in infertilitate),

3.UTERULUI (fibroame- miomectomia, extirparea uterului- histerectomie laparoscopica),

4.PERITONEALE (acumularea de lichid, endometrioza, aderente ce “blocheaza” organele intre ele: de exemplu colonul cu trompele sau uterul sau peritoneul).

ORICE interventie ginecologica se poate face si laparoscopic. Este o operatie ce se realizeaza sub anestezie generala. Durata este variabila, in functie de complexitatea cazului. Pacienta poate pleca acasa in 24 de ore sau 48 de ore, recuperarea fiind MULT mai rapida fata de operatia clasica prin taietura iar aspectul estetic net diferit.

HISTEROSCOPIA
Se patrunde in interiorul uterului cu o camera video prin vagin, apoi prin col. Astfel, se vizualizeaza direct INTERIORUL colului uterin, forma cavitatii uterine, aspectul endometrului (mucoasa ce creste lunar si se elimina la menstruatie) si orificiile tubare.

Se pot DIAGNOSTICA si TRATA in acest mod: polipii uterini, fibroame, sept uterin, se pot lua biopsii de endometru sau se poate face ablatia acestuia, se pot extrage resturi placentare ramase dupa avort, se poate rezolva sinechia (lipirea peretilor uterini), ce determina infertilitate. Histeroscopia exploratorie (in care doar te uiti, cauti o cauza pentru infertilitate sau sangerare anormala, nu operezi) se face fara specul, fara pensa pe col, fara durere si deci fara anestezie.

In functie de patologie si de complexitatea cazului, histeroscopia operatorie se poate realiza fara sau cu anestezie intravenoasa. Pacienta poate pleca acasa imediat, in cateva ore sau in 24 de ore, in functie de complexitatea interventiei.

Lista de preturi pentru ginecologie

• Consultatie – discutia cu pacienta si consultul ginecologic 150 ron
  • Ecografie transvaginala 150 ron
  • Montare sterilet 250 ron
  • Control 100 ron
  • Analize:

• Examen papanicolau în mediul lichid 105 ron
    • Genotipare hpv 400 ron (37 genotipuri plus e6,e7 – analizand gradul de virulenta a tulpinilor prezente)
    • Cultură și secreție 50 ron
    • Mychoplasma + ureaplasma si antibiograma 90 ron
    • Chlamydia din colul uterin 65 ron
    • Panel boli cu transmitere sexuala 11 boli: chlamydia, gonorrhoeae, mychoplasma genitalium si hominis, , ureaplasma urealyticum si parvum, lgv, trichomonas vaginalis, herpes sv1 si 2, treponema pallidum- sifilis) 600 ron
    • Scor roma (evaluarea riscului de neoplasm ovarian) 200 ron
    • Cintec plus (imunocitodiagnostic cin2+) 320 ron

Analize hormonale:

• Tsh 40 ron
      • Ft3 40 ron
      • Ft 40 ron
      • Atpo 55 ron
      • Fsh 45 ron
      • Lh 45 ron
      • Estradiol 45 ron
      • Progesteron 45 ron
      • Prolactina 45 ron
      • Testosteron 45 ron
      • B-hcg 45 ron
      • Amh (pentru evaluarea rezervei ovariene) 225 ron

Programeaza-te pentru o consultatie

Folositi butonul de mai jos pentru a face o programare online

Vrei sa stii mai multe despre Ginecologie?

Vaccinul HPV Salveaza Vieti

Vaccinul HPV salveaza vieti STIATI CA..? 1️⃣nu te poti imbolnavi de la acest vaccin (este recombinat genetic, NU contine virus!) 2️⃣ HPV se poate lua prin contactul tegumentelor, FARA contact…